Tryksager, Storformatprint & Reklameartikler

Tryksager, so-last-year eller hvad?

Tryksager - so-last-year eller hvad?

Skal vi helt undgå at lave tryksager i en verden hvor vi er så optaget af klimaet, genbrug og ikke mindst, hvor det bliver lagt op til, at det enkelte menneske skal efterlade, et så lille aftryk på kloden som muligt?

Sanserne kommer i spil

Her er svaret efter min overbevisning et Nej. Der er masser af måder du kan lave tryksager på, og stadig have god samvittighed overfor miljøet. Jeg har arbejdet med grafik i 7 år i min virksomhed, og mulighederne for ”grønne” tryksager bliver kun bedre og bedre.

Der er rig mulighed for at være kreativ med tryksagerne. Skal du lave et visitkort, så kunne et eksempel være at undersøge, om du kunne få lavet visitkortet i plast, fra plast i havet. Du kunne også gå hele vejen og lave nogle visitkort i træ, og så for hver pakke visitkort, planter du et træ.

Mulighederne er mange, men du kan også gå den mere simple vej, når det kommer til tryksager. Vær opmærksom på, om trykkeriet leverer miljøvenlige tryksager som f.eks. Printbuy gør. Så kan du med god samvittighed få trykt din flyer, postkort, plakat og meget mere.

Vi skal ikke undervurdere vigtigheden i at få en tryksag i hånden. Det kan bringe flere sanser i spil, end hvis det kun er digital markedsføring.

Nogle gode faktorer at tage stilling til; hvordan skal papiret føles i hænderne. Skal det føles blødt eller skal det være kraftigt? 

Hvordan skal formatet være? – igen er det helt op til dig, hvorfor holde dig til standarden, når du kan lave en rund flyer eller et hjerte. Tænk her højtiderne ind, ville det give mening at vælge en anden form end kvadratisk?

Tænk, at tryksager skal være en oplevelse for modtageren, end blot et budskab på skrift.

Maja

Maja Svensk – web & grafisk design

Læs også:

Træng igennem den digitale støj

Kan du ikke se skoven for bare træer?

Gør dine tryksager mere attraktive

Exit mobile version