Distribution - adresseret eller adresseløs?
Indlæg af Thomas H. Pedersen, CEO/Partner i Printbuy.dk
Synes du, at det er uoverskueligt og dyrt at sende Direct-Mails til din målgruppe? Så er du ikke alene.
I dette indlæg vil vi forsøge at gøre Direct-Mails og postforsendelser lidt mere gennemskuelige, og komme med konkrete eksempler på DM-kampagner, hvor din virksomhed kan ramme sin målgruppe – målrettet og direkte.
Vær proaktiv og udforsk nye jagtmarker.
Vi er midt i en alvorlig tid, og virksomheder kan ikke overleve alene på hjælpepakker fra staten.
Derfor er det måske netop nu, at DIN virksomhed skal være proaktiv, gøre op med Jeres vaner, og anvende værktøjer, der normalt ikke ligger lige til højreskøjten.
“Markedsføring handler om at ramme den rigtige person, på det helt rigtige tidspunkt, med et relevant budskab.”
Direct-Mail kampagner
Herunder har vi listet et par konkrete eksempler på Direct-Mail kampagner – både adresseløse samt adresserede løsninger.
Adresseløs distribution i omslaget “Alt til erhverv” (DistributionPlus)
- Min. 3.000 stk. forsendelser.
- Her kan der segmenteres på specifikke brancher, antal ansatte, virksomhedsform og geografi.
- Din forsendelse pakkes i omslaget UDEN adressering, da selve omslaget er adresseret.
- En forsendelse på op til 50 g. koster 1,75 kr./stk. + 735 Kr. i opstartsgebyr.
Adresseret distribution.
- Her kan der trækkes adresser ud, på de virksomheder, din virksomhed ønsker at sende til.
- Her kan der segmenteres på virksomhedsform, antal ansatte, branche og naturligvis geografi.
Kampagneeksempel 1:
Indeholder 2.000 stk. C4 Kuverter trykt m. eget logo.
- 1 salgsbrev.
- Kuvertering.
- Adresse-dataflet samt porto under 50 g.
Pris pr. stk. Kr. 8,75,- + 500 Kr. i opstartsgebyr. Adresseudtræk koster derudover 1 Kr. pr. adresse.
Kampagneeksempel 2:
Indeholder 2.000 stk. C4 Kuverter tryk m. eget logo i 4 farver.
- Brochure.
- 1 salgsbrev.
- Kuvertering.
- Adresse-dataflet samt porto op til 100 g.
Pris pr. stk. 15,50,- + 500 Kr. i opstartsgebyr. Adresseudtræk koster derudover 1 Kr. pr. adresse.
Som du kan se, er det ikke nødvendigvis dyrt at udsende en kampagne til dine kunder eller potentielle kunder, og ved adresseret distribution, kan Printbuy.dk f.eks. udsende helt ned til 250 virksomhedsadresser, hvilket giver dig ret lave omkostninger på direkte og målrettet markedsføring.
Det mest benyttede medie i erhvervslivet har den ringeste effekt
En undersøgelse fra 2019, foretaget af PFL/Demand Metric viser, at det medie, der benyttes mest til markedsføring, er det med den ringeste effekt.
Og modsat bliver de medier, der har den største effekt, benyttet mindst.
Virksomheder bruger de medier, de kender, og som konkurrenterne kender. FOMO-begrebet (Fear Of Missing Out) gælder bestemt også hos erhvervslivet – ikke kun hos teenagere og privatpersoner generelt.
Opsummering af tabel
Det fremgår af ovenstående tabel, at det medie, der er mindst effektivt, er sociale medier, imens der er markant forskel på effektiviteten af en Direct-Mail, der ikke er gjort personlig (61%), ift. til en Direct-Mail kampagne, der er personligt målrettet (78%). Events topper listen med hele 83% effektivitet.
Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe DIN virksomhed med tryk af materialer, adresseløs distribution eller adresseret distribution?